عنوان خدمت:

برگزاری مراسم هفته کودک

شناسه خدمت :

17062266100

نوع خدمت :

G2C

شرح خدمت :

هر ساله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در هفته کودک اقدام به برگزاری جشن های گسترده و برنامه های فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان در سراسر کشور می کند.

مدارک مورد نیاز :

نیاز به مدارک ندارد

مراحل گردش کار :

  • طراحی یک طرح‌نما برای نحوه ارایه خدمات یا برنامه‌ها یا فضای غرفه نمایشگاهی و برنامه‌های اینترنتی برای ارایه به دبیرخانه از سوی سازمان‌ها و فعالان حوزه کودک
  • ارسال طرح‌نما همراه با نامه درخواست شرکت در برنامه‌های هفته ملی کودک به دبیرخانه از سوی سازمان‌ها و فعالان حوزه کودک
  • پیگیری اخبار و فراخوان‌های منتشر شده از سوی کانون و سازمان‌های مشارکت‌کننده برای رشکت در برنامه‌ها و مسابقه‌ها و نمایشگاه‌ها یا شرکت در برنامه‌های مجازی از سوی خانواده‌ها و کودکان و مخاطبان عمومی
  • برگزاری مناسبت هفته کودک
  • حضور مخاطبین کودک ونوجوان و... و استفاده از غرفه های مختلف و انجام فعالیت و شرکت در فعالیت های مناسب گروه سنی خود

واجدین شرایط دریافت خدمت :

کودکان،نوجوانان،اولیایی تربیتی

جزئیات خدمت

متوسط مدت زمان ارایه خدمت:

اعلام زمان ارائه خدمت در ایام هفته و سال: هفته ملی کودک به نحوی برنامه‌ریزی می‌شود که یکی از روزهای آن مصادف با 16 مهر روز جهانی کودک باشد. معمولا بسته به مناسبت‌ها و شرایط تقویمی که امکان برگزاری آیین‌ها و جشن‌ها فراهم باشد زمان آغاز و پایان هفته متغییر است.

ساعات ارائه خدمت:

در ایام برپایی هفته ملی کودک همه روزه از ساعت 8 تا 17 بعدازظهر

تعداد بار مراجعه حضوری:

این برنامه به صورت کاملا حضوری برگزار می‌شود.

هزینه ارائه خدمت(به ریال):

رایگان است.

نحوه دسترسی به خدمت

آدرس اینترنتی(تحویل خدمت):

ندارد خدمت رسانی به صورت کاملا حضوری انجام می شود در شرایط بیماری کرونا در سال 99 خدمت رسانی از طریق ساخت ویژه برنامه ها و مسابقات مختلف در سایت  https://omid.kpf.ir/ و سایت https://kpf.ir/و شبکه های تلویزیونی انجام گرفت.

پست الکترونیک:

 

تلفن گویا یا مرکز تماس:

88971313 021

مسئول اصلی ارائه خدمت:

مدیر کل روابط عمومی

شناسنامه خدمت:

دانلود شناسنامه(فلوچارت) pdf

نحوه دسترسی به شکایت از خدمت:

ورود به صفحه پیشنهادات و انتقادات

نظرسنجی:

نظرسنجی

سوالات متداول خدمت :

لینک به صفحه سوالات

بیانیه سطح توافق خدمت

بیانیه سطح توافق خدمت

  • 1402/04/18 - 21:58
  • تعداد بازدید: 559
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان؛

نشست مجازی « چگونگی بازنویسی و بازآفرینی» در کانون استان اردبیل برگزار شد

در روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، نشست مجازی چگونگی بازنویسی و بازآفرینی مربیان و اعضای نوجوان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با حضور مریم کوچکی نویسنده و منتقد ادبی، روز یکشنبه 18 تیرماه 1402، برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، ملیحه ملک‌زاده فرد، مدیرکل کانون استان، با تبریک میلاد امام موسی کاظم (ع) و روز ادبیات کودک و نوجوان، یاد و خاطره‌ی مهدی آذر‌یزدی را گرامی داشته و گفت: ادبیات هر جامعه‌ای دربردارنده فرهنگ، شرایط اجتماعی، سیاسی و اقتصادی آن جامعه است. 

مدیرکل کانون استان ادبیات را وسیله انتقال افکار و احساسات مردم به یکدیگر عنوان کرده و با اشاره به تفاوت زبان بیان آن، اظهار داشت: فصل مشترک ادبیات در جوامع گوناگون خلاقیت آن و تلاش برای به نمایش گذاشتن زیبایی‌های جهان هستی است. ادبیات انسان را برای کاوش در شناخت خود، پیرامون و زیبایی‌های آن یاری می‌کند.

وی در ادامه در تشریح ادبیات کودک، ظهور آن را نتیجه درک دوران کودکی به لحاظ اجتماعی دانسته و گفت: ادبیات کودک نتیجه رشد جوامع بشری است.

ملک‌زاده فرد، توجه به ادبیات کودک را یک ضرورت عنوان کرده و آینده روشن یک ملت را در گرو رشد کودکان آن سرزمین و ادبیات مختص آن قشر قلمداد کرد.

مریم کوچکی کارشناس برنامه نیز ضمن ابراز خرسندی از توجه اعضا و مربیان به بازآفرینی و بازنویسی و برنامه‌ریزی کانون استان در پرداختن به آن گفت: هدف از بازنویسی آشنایی با فرهنگ و هویت یک جامعه است و در این باره مطالعه متون کهن ادبی که در دو شکل منظوم و منثور وجود دارد، نقش بسزایی دارد.

وی تصریح کرد: مطالعه این دست متون اطلاعاتی از زندگی مردم، مسایل سیاسی و اقتصادی در اختیار خواننده‌اش می‌گذارد.

کارشناس برنامه در ادامه با اشاره به واقعه‌نگاری زلزله تبریز در سفرنامه ناصرخسرو، گفت: خواننده این بخش از سفرنامه علاوه بر بهره‌برداری ادبی و تاریخی از اثر به‌خوبی با طبیعت و وقایع تبریز آشنا می‌شود و می‌فهمد که آنجا منطقه زلزله خیزی است. مریم کوچکی در بیان دلیل دشواری خوانش متون کهن ادبی نیز گفت: زبان زنده و پویا است. درگذشته شکل خاص خودش را داشت و امروز نیز شکل خاص خودش را دارد. در این میان تفاوت در برخی واژگان و مهجور ماندن و در نهایت فراموشی آنها باعث شده تا در درک و فهم متون کهن به‌کندی پیش بریم که بازنویسی این مسئله را حل کرده و اجازه می‌دهد تا ما از گنجینه ارزشمند ادبیات خود بهره‌مند شویم.

این نویسنده و منتقد ادبی در ادامه با بررسی حکایتی از باب چهارم گلستان سعدی و اثر بازنویسی و بازآفرینی شده از این اثر، چگونگی کار را توضیح داده و بیان داشت: در بازنویسی، اثر ساده می‌شود؛ ولی به متن خسارتی وارد نمی‌شود. بازنویس می‌تواند به اثر شخصیت اضافه و یا حوادث آن را پس‌وپیش کند، اما هدف نویسنده اثر در بازنویسی محفوظ می‌ماند و این همان تفاوت بازنویسی با بازآفرینی است‌.

وی بازآفرینی را هنری‌تر از بازنویسی دانسته و به نقل از مریم جلالی گفت: بازآفرینی سه سطح ضعیف، متوسط و عالی دارد که در سطح سوم ما متوجه بازآفرینی اثر نمی‌شویم. در بازآفرینی نویسنده  از یک متن الهام می‌گیرد و در خلق اثر دیدگاه خودش را می‌تواند طرح کرده و هدف نویسنده متن را تغییر دهد.

گفتنی است، در ادامه مربیان و اعضا سؤال ها و نظرهای خود را در باره متون بازنویسی و بازآفرینی اثر ادبی بیان کرده و کارشناس برنامه راهنمایی‌های لازم برای فعالیت مخاطبان در این حوزه را بیان کرد.

کلمات کلیدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت